en liten comeback

Det var otroligt längesen jag skrev och man kanske inte skall räkna med att jag gör det som förr när jag var mammaledig men nu tänkte jag göra ett litet avtryck i bloggsfären igen. Har precis kommit hem från en fantastisk vecka i Trysil. Sol varje dag, mellan 7-13 grader varmt i byn (på gränsen till för varmt faktiskt). Frode är fantastiskt duktig, han klagar nästan aldrig!! Åker 50 mil till Trysil utan att gnälla en gång!! Sen åker vi slalom mellan 9.30 - 14.30 ... inte ett gnäll han vill bara åka hela tiden. Han lärde sig till och med att svänga själv, tyvärr kan han inte stanna så vi kör med sele... men det är inte alla treåringar som åker röda backar!!! Mammas lille =)




Nu sitter man och tar hand om sina dåliga samveten avs jobbet. Jonas och Frode är ute och har roligt på stan och jag sitter framför vinterstudion och försöker göra en forecast för dom kommande 5 åren. inte helt enkelt faktiskt! Särskilt med tanke på vad som händer i ute i världen, vem vågar chansa på hur stålpriser resp oljepriser kommer te sig ens 1 år framåt i tiden?

Sen jag bloggade sist har jag blivit Regional CFO på bolaget jag jobbar för (Vilket betyder regional ekonomichef för dom som inte vet). Det är roligt men otroligt mkt att göra! Inte alltid lätt att kombinera med ett liv utanför jobbet! men Frode går alltid först!! Min familj är snart expert på logistikplanering så DHL släng er i väggen!
Imorse vaknade jag med halvpanik för jag hade så mkt att göra så jag gick upp kl 6 och satt och jobbade tills resten av familjen vaknade vid nio. Fick så mkt gjort, fantastiskt vad skönt det är att sitta i soffan och faktiskt känna sig produktiv!

Denna vecka skall jag börja träna igen har jag bestämt mig för. Tänkte ut och springa imorgon (blir nog bara 4 km), sen aerobic på tisdag förhoppningsvis. På torsdag skall jag till Köpenhamn över dagen så det blir nog nästan som ett gympapass det med. Sen skall jag nästa vecka skriva in mig på friskis och svettis tror jag....

Nej tillbaks till min forecst

Kommentarer
Postat av: Tana

Så du har en blogg :) Nu får du se till att skriva lite mera då så att jag blir uppdaterad av vad som händer där nere ;) Grattis till chefstjänsten! Kram

2012-03-18 @ 20:56:43
URL: http://lifeoftana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0