Efter regn kommer solsken ( skall tänkas på värmländska )

Idag känns det 10 000 ggr bättre än igår, men alla har vi våra dåliga dagar, mina brukar vara betydligt fler på hösten än på våren!

Vi måste ha en till bil nu när jag har fått nytt jobb. Det går dåligt med allmän kommunikation till Nya varvet faktiskt .. skulle ta nästan över 1 h ... så det går inte! Först tänkte vi köpa en bil, men det har varit 1,5 år med väldigt mkt utgifter (barn, hus och bröllop ), så vi har nog bestämt oss för att prenumerera på en miljöbil från Toyota. Det lutar åt en Toyota Yaris, 5 dörrars. Det blir ca 3 tkr /mån men då ingår försäkring och service, vinterdäck .. Man har den i 3 år och man får köra ca 2000 mil om året. Eftersom vi tänkt ha den som extra bil så klarar vi ju det utan några problem. Sen drar den bara 0,5 liter per mil så det verkar ju positivt! Vi ska i allafall åka och titta imorgon!

Nu jobbar jag bara 10 dagar till ( idag vabbar jag) ... eftersom jag inte har så mkt nu på jobbet ( tar ju inget nytt nu) så tar jag den mesta vabben, sen när jag börjar på det nya får Jonas nog dra ett stort lass där i början för när man är ny vill man ju inte vara borta så mkt! Förhoppningsvis kanske det vänder nu med sjukdomar

Hör och häpna, Frode har bara hostat 3 gånger idag, lite snuvig men inte farligt ... kan det vara så att vi är på väg att bli friska ?? Jag vågar inte tro det!!!!!!!

I helgen ska vi inte göra nånting!Känns väldigt skönt!!! Bara va hemma, leka med Frode!


Nu ska vi ta oss en promenad upp till ica och köpa lite blöjor ... kan bli lite riskabelt annars

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter bra med bilen :)

Hoppas det känns bättre idag! Håller med om att hösten alltid är tyngre... Skönt att Frode börjar bli bätttre - hoppas det håller i sig!



Kram!

2010-10-15 @ 15:23:33
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0