ännu en dag i flyttens tecken

Natten som gick var lite bättre än den förra men Frode sov oroligt i natt igen. Kan nog bero på att det händer så mkt just nu runt omkring honom så det går väl bara runt i det lilla huvudet.

Idag har vi sågat ner en väg till hälften, tagit ner samtliga spänntak på nedanvåningen (köket och två rum), slagit ned två väggar. Det har blivit skitbra rent ut sagt!

Jag och mamma har plockat ur lådor och Viktoria och Cornelia har hjälpt till med Frode. Idag behövdes verkligen den hjälpen då han ej hade en så bra dag. Gnäll gnäll gnäll!

När Jonas åkte och handlade förut beslöt jag mig för att ha ett litet eget projekt. I vindsrummet så hade dom som bodde här förut lagt en står skiva över trappan, antagligen för förvaring ... Denna skiva tog ju allt ljus från fönstret vilket annars skulle komma ner till andra våningen. Så jag tog en chansning att jag skulle orka ta bort den själv och det lyckades! Men den va hur tung som helst.

Nu ska vi snart hem till Viktoria och Singe. Dom ska bort ikväll men mamma och pappa är där så vi ska äta middag med dom ikväll.

gött é de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0