mamma och pappa på besök

Igår kväll kom mor och far ned på besök. Mamma hade gett pappa en hockeybiljett i julklapp så han gick på den kl 18,30 och jag, mamma och Jonas var hemma och såg på körslaget och åt god mat. Jonas har börjat ett "nyttigt liv" så han lagar väldigt god mat just nu! Igår gjorde han laxfjäril, bön och avokadosallad samt salsa verde. Super gott!

Idag har varit en väldigt aktiv dag. Vi började med att bära upp en byrå på vinden, sen flyttade vi garderoben tvärs över rummet. Det var guld värt att pappa kunde hjälpa Jonas att bära upp byrån till femte våningen där vi har förrådet !! Efter det åkte vi till ikea och handlade en byrå och skötbord + lite annat smått och gott. Man börjar känna nu att man vill göra färdigt så att den lille/lilla kan få göra antåg när den vill. Byrån har vi monterat redan men skötbordet skall vi göra någon annan dag. Jonas gjorde stommen och jag skruvade ihop lådorna. Jag tycker sånt är rätt roligt.

Nu skall vi göra en soppa på kvällen. En tomatsoppa med räkor och kräftor i. Hoppas det smakar gott!



Tack mamma för byrån och skötbordet !!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fint det blev med nya byrån! Lägg ut en bild sen när skötbordet är framme också :)

2009-01-04 @ 19:10:10
Postat av: Anonym

Det ska jag!!

2009-01-04 @ 19:42:17
URL: http://karolinakjorling.blogg.se/
Postat av: Ingvar

Jag hatar att montera ihop lådorna på de byråerna!!!!

2009-01-06 @ 12:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0