Lilla julen

Fredag :

Då hade vi julfest med jobbet, först var det konferens. En kille som hette xxx Lange höll ett föredrag. Så himla bra!!

Kl 18 var det fördrink .... under den studsar Lasse Kronér upp på bardisken. Det visar sig att han är vår "värd" under kvällen. Så himla rolig. Jag och Elin hamnade brevid varandra till bords. Det bjöds på regnbåge med kalixlöjrom, oxfilé och potatiskaka och slutligen pepperkaks cheescake ! Så gott!!! Brevid mig och mittemot mig hade jag två andra kollegor och vi råkade halka in på ämnet offpis och alperna ... Dom var lika frälsta som jag.. Åh vad jag vill åka!!

Sen precis efter efterrätten så är det nån som tar mig på armen, japp då är Kroner där och vill ta upp mig på scenen. Jag följer snällt med. En kille blir också upptagen på scen. Då skall han och jag spela teater på scenen, vi skall dramatisera Maria går på vägen !! Inför alla mina arbetskamrater (ca 300) + varberg, falkenberg, borås, alingsås, kungälvs och kungsbacka kontoret!!! Ja ja bara å spela med .... I och med att jag kan låten så vet jag ju att det kommer en rad med "han tar på hennes kropp" ... I mitt huvud funderar jag väldigt "vart tusan ska han ta" ... Det blev på vaden =)

Sen fortsatte i allafall festen till kl 2. Skitkul var det!!

Lördag : Igår firade vi lilla julafton hos mamma och pappa. Farmor var här och vi åt ett litet och mycket gott julbord, vi delade ut lite julklappar och öppnade en var. Frode fick en kanonjulklapp som var en lekgiraff från fisher price. Man lägger i en boll genom munnen och då spelar den, + att bollen åker iväg på en bana. Frode älskar den!

Jonas fick en julklapp av mig, Hardcore Superstars spelade i Mellerud, så han fick två biljetter dit (sen var han tvungen att bjuda med mig) . Han blev jätteförvånad och glad. Mamma och pappa var barnvakt så vi traskade upp i -13 ... Väl där var dom gör bra och vi blev väl kvar på wärs tom kl kvart över ett. Men det var riktigt skoj att va ute på wärs! Sen är det lite tråkigt att förr i tiden kunde man ju gå dit i stort sett själv för man kände så mkt folk. Nu känner jag ingen!! 

Nått som faktiskt är lite roligt/jobbigt det är att man har sån koll på folk nu förtiden med facebook så att man ibland inbillar sig att man känner folk bättre än vad man gör (ibland känner man dom inte alls) ...

Det var i allafall riktigt roligt att gå ut jag och Jonas. Men det var även skönt att komma hem till den lille gode! 

I morgon åker svarta pärlan norr ut till Borlänge!! 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Härlig sammanfattning av en superkul fredagskväll! Ha en riktigt God Jul!

2009-12-21 @ 10:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0