TUR 2009

Nu är jag hemkommen från en helt fantastisk helg i Mora.

Vi åkte kl 10,37 i fredags morse. Det var en rolig tågresa då vi bestämt oss för att TUR började redan där. På tåget var det med två trubadurer samt att det var lite frågesporter osv. Vi blev dock en del försenade men det gjorde ej så värst mkt.

När vi väl kom fram till Mora så skulle vi nästan direkt iväg till Orsa Grönklitt där första kvällens händelser skulle äga rum. Det gick i vasaloppets tecken och man fick en röd mössa, nummerlapp samt order om bekväma skor. De flesta gick en snitslad bana men den buss jag åkte med gick sönder så vi missade den. Vi kom direkt till målgången ... det gjorde inget då det regnade ute. Där stod Robinsson Anna Lund och tog emot ...

Där inne fick vi mat samt att det var uppträdande med Svenne Rubins, Kalle Moreus med band, Jill Johnsson. ett coverband som hette woodpjucks och slutligen dj. Partyt fortsatte till kl 2 och då kan jag säga att man va bra mör eftersom vi som åkt i Göteborgs tåget börjat partyt ungefär när vi gick på tåget ... (jag tog det dock rätt lugnt på tåget)





Dag 2 var det aktiviteter på FM Mattssons arena... jag skulle eg gjort folkdans men jag måste erkänna att jag hoppade det och gick istället runt och kollade på allt. Roligast att titta på var beachvolleybollen.
Vid 14 tiden började after tur med ett typisk afterski band. Skit skoj!! Vår vd var även uppe och sjöng med bandet! Han kunde faktiskt sjunga!

Kl 18 gick sedan bussen till Rättvik. Kvällens aktiviteter ägde rum på Dalhalla. Vilken arena!





Här fick vi se på Rhapsody Rock!! Och det bästa av allt CAROLA!! När hon kom ut skrek jag som aldrig förr!! Hon är ju favoriten från barndommen och hon drog av Mickey, främling, Tommy tycker om mig, En evighet mm mm!! Helt sjukt bra.



Carola

Här fick vi mat i picknick form. Tre rätters med vin till! Skit mysigt!!

Kvällen fortsatte efter detta i ett gigantiskt tält. Skitbra musik!!

Det har varit en sagolik helg, vilket toppen företag man jobbar på !! MEN oj vad skönt det var att komma hem till mammas lille gode! Ännu skönare var det att det gått så bra för Jonas och Frode.

Nu ska jag mysa med mig underbara familj

Kommentarer
Postat av: syster viktoria

gud va kul ni verkar ha haft!!!!!!!!!!

2009-09-01 @ 09:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0