föräldragrupp

Idag har vi varit på första organiserade föräldragrupps träffen. Det var intressant. Sköterskan var i ofsig lite mjäkig måste jag säga. Hatar när människor pratar viskande! Vill liksom bara säga till dom å tala ut!

Vi gick bland annat igenom hur man vet om barnen är sjuka, hur man ska skydda från influensan samt lite kort om matvanor. Man märkte att vi har kommit rätt långt med maten jämfört med många andra. Det är så skönt att Frode tycker om mat.

Att bli mamma kan ibland jämföras med att bli tonåring igen. Det är hela tiden nån som är lite bättre, gör saker noggrannare och man känner aldrig att man räcker till. Det finns dock EN STOR SKILLNAD !! Alla mammor vet att JUST DOM har det allra bästa, vackraste och snällaste barnet!! Det har då jag i allafall !!
Till mig har sköterskan Kerstin sagt att burkmaten är precis lika bra mat som hemmalagad och på många sätt är den bättre då den är riktigt anpassad till sådana här små personer. Men på den här föräldragruppsträffen börjar den ena efter den andra bre på om hur de gör ... den ena köpte färsk majs som hon rev, och sen gjorde pure av ... Det är bara att inse att sån kommer jag ALDRIG bli!!! Dock tror jag att när Frode kommer igång och äter lite mer saker och lite större bitar så ska jag göra lite mat. Men nu i puré stadiet så köper jag! Hon vi hade idag sa även att om man gör maten själv så måste man tillsätta en massa fett, det behöver man inte tänka på om man köper.

Jag och Kristina ska börja spela beachvolley igen på söndagar. Då är det först en timma träning sen en timma match. Känns skitkul att komma igång med det igen. Synd bara att det är på söndagar men men då har man ju en anledning att komma hem i tid på söndagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0