Dagen som varit

Idag hade vi en mycket slö morgon alla tre. Jonas var värst och låg och slappade till kl 11 !! Jag och Frode gick upp kl 10. Kl 12,30 hade vi tid på bvc för vägning, mätning och vaccination. Frode är nu 69 cm lång och väger 8315 gram. En stor kille!! Men han följer sin kurva perfekt!! Sköterskan sa att hon sällan sett ett barn som var så med i blicken och rörelserna. Känns SÅ skönt att höra!!

Frode har även gjort vaccination idag. Han fick en spruta i varje ben. Stackars liten blev så rädd så rädd och skrek som bara den! Sen var han lite sur på sköterskan ett tag och vägrade titta på henne. Men efter 10 min hade han glömt det och skrattade som vanligt.

På väg hem blev vi så hungriga så vi åt lunch på Franks. Jag åt en räksallad och Jonas en grekisk paj. Efter detta tog vi ju såklart en latte. Fick lite dåligt samvete, då det är mitt stamställe så känner de ju igen mig. Hon som brukar stå och sälja sa "har du slutat vara ute och gå nu, det var länge sen vi såg dig" ... påkommen eller vadå!?!?!?
Jag stammade fram att jag allt ska börja gå igen nu på måndag!! Och det ska jag. Har ingått en pakt med mig själv att jag inte ska äta pizza, hamburgare eller pommes förrän jag gått ned 6 kg ... så vi får väl se om jag nånsin får äta detta igen!=)

Jag hade glömt min nalle hos Viktoria igår så vi åkte dit för att hämta den. Vi blev kvar där ett tag och pratade hus och områden. Gött svårt att veta var man ska bo!! Men som Singe säger man behöver ju inte gifta sig med huset man köper utan man kan ju byta upp sig ! Vi får hålla tummarna för att det kommer ut nått bra i Skintebo snart (Det är där vi helst vill bo) ...

Man kanske kunde sätta upp en lapp där ute " radhus sökes, nyrenoverat, nylagt tak, fixad ytterpanel, byte rakt av mot bostadsrätt två i city". Undrar om nån skulle svara =) Tror nog inte det ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0