tillbaks till vardagen

Natten gick riktigt bra, Frode sov i sin säng till kl 5 i allafall, dock gjorde han ett avbrott vid 2 för lite mat men i övrigt så gick det bra. Vid fem tog jag upp honom för mat igen, då somnade vi dock båda två och vaknade vid 8.

Vid 10.30 gick vi ut på vår promenad, Halvvägs träffade vi en av mammorna från magplasket ( Carina). Vi stog och pratade i ca en halvtimma. Hennes kille Olle som är född två dagar efter Frode var 57 cm lång och vägde 5350 gram. Frode är ju 57,5 och väger 5300 gram. Dvs dom är ju nästan lika.

Idag när vi skulle gå ut så visade termometern 15 grader i skuggan. Därför tog jag ur åkpåsen och la i fällen, sen fick Frode ha sitt täcke över sig istället, samt delen som hör till vagnen. Precis när vi kom tillbaks och kom in i lägenheten så slog vädret om och det började regna, snacka om flyt. Nu är det dock fint igen

Jag har slarvat med vattnet idag och har därför ont i huvudet. Gott jobbigt.

På fredag är det tjejmiddag hos Helena, ska bli jätteskoj att träffa alla tjejerna igen! Var ett tag sen nu. Är lite i valet och kvalet om jag ska ta med Frode eller ej. Om jag inte tar med honom så blir det ju en väldigt kort kväll, men det kan det ju iofsig bli om jag tar med honom också. Ja vi får se och vi får väl diskutera med pappan ...

Sen på lördag/söndag blir det en tur till Mld för däckbyte och hälsa på mamma och pappa.

Idag har vi övat med att leka i babygymet och med  babysittern. Det går ett litet tag men sen tröttnar Frode. Jag är lite osäker på om jag verkligen köpte den bästa babysittern, tycker det är för dåligt gung i den. Frode verkar inte riktigt gilla den. Men det kan ju vara en mognadsfas också.

Ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0