Pappa ska följa mig ...

Idag pågår en stor debatt i tidningarna om kronprinsessans val att hennes pappa kungen skall följa henne fram till altaret.. Det är ett ramaskri utan dess like ..

Kvinnan klarar av att gå själv till altaret säger vissa, andra säger att det är en tillbaka gång på kvinnans fria val ... men jag måste fråga, är det verkligen det ?

Är inte det MITT FRIA VAL som kvinna om jag vill involvera min pappa i min vigsel eller hon sin pappa i hennes vigsel. Varför just pappan frågar man sig då ? Varför INTE frågar jag tillbaks ?

Det är väl det som är så bra med vår självständighet... att vi kan göra de val vi vill! Vill vi vara gammaldags på vissa delar, SÅ KAN VI DET! Vill vi inte så SLIPPER VI!!

Pappa ska följa mig till altaret, inte för att lämna över mig för att jag var hans ägodel, utan för att jag tycker det känns fint och tryggt med han sällskap längs altargången!


Kommentarer
Postat av: Linda

BRA skrivet Karro!!!!!

2010-05-19 @ 16:36:51
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror det är bra att pappsen går med dig så du inte snubblar å Jonas kan stå där framme och svettas...

2010-05-19 @ 22:42:18
Postat av: Sandra

Håller med dig hela vägen! Tack för senast =)

2010-05-19 @ 23:05:49
Postat av: karro

Jag vet inte om du som är anonym, är ironisk, försöker få mig att känna mig dum eller bara försöker vara rolig .. men du vet inte hur rätt du har då klackarna jag ska gå med inte är dåliga

2010-05-20 @ 09:00:07
Postat av: Åsa

Kanon bra skrivet ! Hade också pappa med mig ner efter altargången :) Farsan såg att jag va sjuk nervös innan vi skulle in i kyrkan så han la värdens skämt så jag små skrattade hela vägen fram till Fredde :)

2010-05-20 @ 13:09:53
URL: http://chamoud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0