Midsommar!

Nu har vi kommit hem ifrån en fantastisk midsommar i syrrans stuga i Köpmannebro ( Ryrhalvön om man är petig)..

Anu och Tobbe kom och hämtade upp mig från jobbet i torsdags. Sedan åkte vi upp till Mellere.. Det var mkt trafik och dom bygger typ om vägen var tredje meter så resan tog ett tag!

Jonas och Frode kom från Borlänge så de mötte upp oss där! Oj vilken känsla att se den lille gode efter fyra dagar .,, det var även skönt att se Jonas men inte riktigt på samma sätt!!!

Väl framme stannade vi och handlade mat.

Första kvällen satt vi uppe och grillade korv och tjatade!

Väl på midsommar kom tre husvagnar med folk dit ... det var lite läger över oss som bodde där .. liten minifestival kan man säga fast med barn =) .. Vi åt sill, klädde midsommarstång, badade !! (premiär), dansade kring midsommarstång, vissa åkte båt, badade igen, grillade och satt och pratade och drack lite goda drycker..

På midsommardagen var det ungefär en kopia av midsommarafton fast utan sillen och dansen kring stången.. Då kom några kompisar till syrran och Singe dit med sina monster till båtar och så satt man nere vid bryggan och tjata.. Kul !! Frode fick även han bada för första gången på riktigt i år, dock tyckte han bättre om när vi hällde upp lite vatten i tunna vid stugan ..

Jonas la även ut nät och fick upp 8 stora aborrar!! Dom stekte vi idag och oj så gott det är med nyfångad aborre stekt i SMÖR!!

Nej nu sover Frode och Jonas sitter nere och knaprar popcorn.. blir nog några itll mig oxå men imorgon får det nyttiga livet börja igen ...








Jag har tagit typ 100 kort och jag har inte ett enda på Viktoria där hon inte grejar ... det måste varit en jobbig midsommar =)






Kommentarer
Postat av: syster viktoria

var verkligen hur mysigt som helst, men jag e helt slut nu !! hahahaha

2010-06-28 @ 19:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0