Jobb, dagis och faktiskt hemma en helg!

Denna vecka har bestått av jobb och inskolning av dagis... På jobbet har det väl inte hänt några superspännande saker men däremot så är det väldigt spännande att skola in Frode ... och hemskt på samma gång!! I onsdags var första dagen ... när jag gick förbi tempo höll jag på att vända, skulle min lille gris verkligen in på dagis .. han kom ju nyss!!! Men sagt å gjort så fortsatte jag och vi kom fram till dagiset! Första dagen var det en timma inskolning och första 45 minuterna så släppte inte Frode mitt ben eller i allafall inte min kjol ... sista kvarten tuffa han till sig lite och sprang runt, men hela tiden stenkoll på var jag var!

Idag skötte Jonas inskolningen och det hade varit lite bättre, Frode agerade bara frimärke första kvarten, sen lekte han som bara den .. dock med stenkoll på Jonas!

Daniel bor hos under denna veckan... han har fått en traineeplats på svensk fastighetsförmedling... han verkar trivas jättebra på jobbet! Vi har ju nått som heter Linas Matkasse som kommer varannan vecka. Då är det fem middagar för fyra personer med jätteroliga recept.. det är nyttigt också, ofta lågt gi och ekologiskt ... i allafall detta är en sån vecka så Daniel sa idag ... "äter ni alltid så här go mat" .. nja inte riktigt .. men han kom en bra vecka kan man säga =)

I morgon skulle jag eg på vår årliga jobbfest som kallas för TUR i Sundsvall ... men jag har faktiskt tackat nej!! Mest för att Frode inte behöver mer förändring än vad som redan sker och sen för att jag faktiskt känner att vi har varit ute och flängt varje helg sedan innan midsommar, så jag vill helt enkelt bara va hemma eller i allafall här i götet!!

Nej nu ska jag faktiskt ta mig ett bad, då Frode sover och Jonas och Daniel är ute och fiskar!! Dom fiskar gädda så jag hoppas dom slänger tillbaks eventuell fångst =)!!

Go natt på er!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh lilla Frode som börjar bli så stor :)

Kommer förbi er en sväng imorn runt halv sex - hoppas ni är hemma då!!!



Daniel har pratat jätte mycket om maten också - den har varit super grym har jag hört :)

2010-08-19 @ 22:13:48
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Vad nice det lät med maten, vad koster en sån kasse då? Kram S

2010-08-23 @ 10:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0