Tjejmiddag

Nu har tjejorna åkt hem för den här gången!

Vi har haft skittrevligt och jag måste säga att middagen blev mkt lyckad (tycker jag själv i allafall! )

Menyn ikväll blev

Förrätt

mango och avokade med en liten hög med kräftstjärtar över
Sen en dressing av sweetchili, olivolja och citron

Huvudrätt

Vitlökskyckling med klyftpotatis

Kycklingen blev gör go ..

Man tog kycklingfilé,k saltade och pepprade, sen pressade 4 klyftor. bredde ut detta över de 6 filérna. Hällde över 4 dl grädde, sen 150 gram parmesan på det. In i ugnen 45-55 min ... Lätt som en plätt

Efterrätt

Hallonsorbét

Nu ska jag väl gå upp och lägga mig men jag är lite uppe i varv. Pratade just med jonas och han var på Locatelli .. Kul att han är ute ikväll nu när jag varit ute och slarvat i två helger i rad !

Nu sitter jag och smådiggar till e-type ... Mellerudstakterna går aldrig ur!!

Imorgon är det Hugges 10 årskalas!

Kommentarer
Postat av: Linda

Den där kycklingen lät riktigt god! Den ska jag pröva någon dag!



Ses ikväll!

2010-04-24 @ 11:21:30
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0