En kväll jag aldrig kommer glömma!!

Jonas kommer hem från jobbet och tar kommandot direkt.

- Nu går ni två in och tar på er det finaste ni har.
Oj oj tänkte jag allt fint ligger ju i tvätten =) ... men sagt och gjort

Frode fick på sig ett par snickarbyxor från polarn och en fin grön tröja och jag min svartvita klänning och vita leggings.

- Ni får inte komma ut än! ropar Jonas när han hör mig börja dra i dörrhandtaget

Nu börjar jag bli lite nervös, har en liten aning om vad som är på gång men vågar inte tro det

- Nu får ni komma mina älsklingar, hojtar Jonas.

Jag och Frode smyger ut, riktigt skakig nu ...

Inne i vardagsrummet är det tänt levande ljus, havskräfter ligger upplagda på ett fint fat och det är jättefint dukat.

Först sätter vi Frode i hokuspokus stolen, sen drar Jonas ut stolen åt mig.

Sen kommer det

-Älskling ..... detta säger jag för att jag verkligen vill och för att jag älskar dig mest av allt, inte för att du kan ha nämnt att du vill gifta dig ( det kan ha kommit upp någon gång)

Sen går han ner på knä

- Jag älskar dig mest av allt i världen, vill du göra mig äran att bli min fru

Här börjar jag ju grina och stammar fram ... -jag vill inget hellre!

Frode sitter brevid och säger agoooo och ler lite, som om han vet att det inte är rätt läge att gnälla.

Detta var en av de bästa kvällarna i mitt liv! Jag älskar mina två pojkar mest av allt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Wow...vad häftigt! Grattis! Vilken romantisk karl du har!! Ser framemot bröllop nu =)

2009-09-13 @ 15:12:56
Postat av: syster viktoria

nu grinar jag igen............ :-)

2009-09-13 @ 15:44:22
Postat av: Linda

Jag har läst det 1000 gånger och får fortfarande gåshud!!

2009-09-13 @ 17:02:59
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Vad underbart! Grattis!!

2009-09-13 @ 20:56:58
Postat av: Lotten

Coolt. Stort varmt grattis. Nu log jag för första gången i dag. Tack för det med :) Kram

2009-09-14 @ 20:26:01
Postat av: Kicki P

Åh så häftigt!!

Kram

2009-09-14 @ 22:43:04
Postat av: Disa

Grattis - vad roligt för er!



Kramar från Disa

2009-09-16 @ 11:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0