nyttig

Idag har mitt nya viktklubbliv börjat ...

Började dagen med att ge både mig och Frode gröt. Har köpt en med fiberhavregryn. Gott va det. Konstigt är bara att när jag äter en ordentlig frukost så är jag superhungrig två timmar efter, men äter jag ingenting kan jag istort sett klara mig hela dagen ..

Sen ringde jag barnmedicin för Frode har ju sån hosta, och vi tycker inte att han blir bättre. Så vi ska dit i morgon kl 10,15.  Efter detta lekte vi lite sen gick vi ut och gick. Enligt viktklubben bränner man 232 kcal om man är ute och går i medelfart i en timma. Medelfart betyder att man ska hinna 5,6 km på en timma. Min runda är 6,6 km och den klarar jag på en timma, så farten är väl lite högre ..

Efter detta har jag ätit en supergod veggiesmörgås som viktklubben tipsade om som lunch.
Man rostade två brödskivor. Mosade en avokado och hade på. Hackade lite rödlök, tre coctailtomater. Sen stekte jag champinjoner till. Ett bra tips egentligen för kvällsmål. Endast 369 kcal.

Nu ligger min lille älskling och sover. Han får ju sova i vår säng förtillfället då hans säng är nedmonterad. Han verkar gör nöjd med det för helt plötsligt sov han ända tills kl 5 utan att vakna en gång ... sen lite välling och så sov både jag och Frode till 9,45 !!! Lite lockande att han ska få vara kvar men den minan ska vi inte gå på. Folk säger att om man väl har börjat låta dom sova i sin säng så är det gör svårt att ändra på det sen. Men men får njuta så länge det varar.

Förresten här kommer några bilder på inköpen från ikea



ny golvlampa



Ny blomma och kruka på golvet samt ny golvlampa vid fotöljen



Egen uppfinning av kruka, är eg en skål men vi hade ingen kruka som passade mittenblomman, och visst blev det snyggt!!




sover så gott..

Kommentarer
Postat av: mor

Snyggt med nya lampan o krukväxterna! Frode ser ut att trivas gott i sängen ,kram

2009-10-28 @ 18:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0