måndag igen!!

I morse åkte Jonas till Stockholm igen, men ikväll kommer han hem. Han åker tåg på morgonen och flyg hem, skönt för oss men det är nog lite jobbigt för honom!

Både jag och Frode var lite småtjuriga när vi vaknade och efter en stund somnade vi tillsammans på soffan. Det var riktigt skönt och då fick man ny energi! Efter det gick vi ut och gick den vanliga promenaden. Halvvägs började det ösregna men jag var lite bättre förberedd denna gången så jag hade paraply med mig. Frodes regnskydd ligger alltid i vagnen.
När jag gått klart kände jag att jag fortfarande hade energi över. Så då gick jag det snabbaste jag kunde uppför eklandabacken. Det är en riktigt lång och sugande backe, jag var helt genomsvett när jag kom upp!! Skall försöka avsluta promenaden med detta i allafall minst två ggr i veckan!!

Till lunch blev det resterna från i fredags dvs pasta, kycklingfilé späckad med chorizo och vitlökssås. Frode sover fortfarande så jag tror jag ska lyxa till det med en latté. Köpte hem baristamjölk igår så då smakar det lika gott som den man får på café.

Förresten min arbetskamrat som Frode fick giraffen av, hon fick en liten Edvin ! Grattis !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0