När Frode kom till världen

Nu tänkte jag berätta när Frode kom till världen ...

På torsdags kvällen hade jag min syster och hennes barn hemma på en fika. Jag var trött och lite deppig för att jag kände att jag ville ha ut vår bebis. Då ringde min barnmorska och sa att jag hade haft förhöjda blodvärden och att jag skulle komma in på en extra kontroll på fredagen. Hon trodde att dom skulle sätta igång det! I stället för att bli rädd blev jag överlycklig. Både jag och Viktoria blev helspattiga. Hugo och Cornelia fattade nog inte riktigt vad vi höll på med.

 

På fredagen åkte jag då först till mvc i kungshöjd för att sen åka till östra för kontroll. Vi hade med oss väskorna och var redo för att stanna. Dock tyckte läkaren att det var dumt att sätta igång det och skickade hem oss och vi fick en ny tid till dagen efter. Jag blev jätteledsen för jag hade ställt in mig mentalt på att nu skulle det hända.

 

På kvällen sen köpte Jonas skaldjur för att muntra upp mig. Jag gick och la mig vid elva tiden på kvällen och strax efter kl 12 fick jag första värken. Jag fattade först inte att det var en värk utan jag trodde att jag ätit dåliga skaldjur. Men väldigt snabbt hade jag 3 värkar inom 9 minuter, Jonas ringde till östra och vi beställde en taxi och åkte in.

 

Väl framme så var det i stort sett fullt, vi fick lägga oss i ett provisoriskt rum där dom tog ctg på mig samt kollade så att det var igång. Det var det.

 

Sen följde timmar av bad, lustgas, sterila kvaddlar (värdelöst, gjorde nästan ondare än själva förlossningen) och vid tio tiden på morgonen fick jag ryggmärgsbedövning. Ett tips till alla er som ska vara i denna situationen! Det var som himmelriket. Helt plötsligt kunde man vara med och förstå vad som hände. 

 

Kl 17.16 på lördagen kom sedan Frode ut med buller och bång.  En undersköterska gjorde en stig helmer vurpa samtidigt som han kom ut!

 

Han gav ifrån sig ett skrik på en gång, Jonas fick klippa navelsträngen och sen fick jag honom på magen.

 

Frode vägde 3970 gram när han kom ut och var 53 cm lång. Och han är helt perfekt!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Det skulle vara kul att veta hur många besökare du har på sidan, har du statistik på det? Måste ju vara ett hundratal per vecka :)

2009-03-14 @ 23:51:36
Postat av: Sandra

Vad häftigt! Vad skönt att kroppen drog igång allt själv! Jag ska beställa en ryggmärgsbedövning jag med! =)

2009-03-15 @ 00:03:08
Postat av: syter viktoria

Han är verkligen HELT perfekt!!!

2009-03-15 @ 10:25:26
Postat av: Anonym

Det är ungefär mellan 25-35 unika besökare per dag =). lycka till på tentan i morgon!

2009-03-15 @ 12:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0