bvc på besök

Idag har vi haft besök från bvc. De gör hembesök första gången för att underlätta för nyblivna föräldrar. Vi fick en jättetrevlig sköterska som heter Kerstin. Hon informerade lite vad man skall tänka på, och så vägde hon vår lille. Han väger nu 4230 g. Dvs han har gått upp 260 gram sedan födsel. Det känns jätteskönt att få ett "kvitto" på att han faktiskt får i sig det han ska. Ofta känns det ju som det kommer ur honom lika snabbt som det kommer i. Sköterskan sa även att det var bättre om han hade sin stora kudde, så nu har vi bytt. Visst är han söt :



Med posten idag låg ett paket från Maria, Thomas och Emilia. Det var en jättefin body och en leksak.



Tack så mycket !

Efter besöket av bvc gick vi (Jonas,Frode och jag) och åt på universeum . Sen gick jag och Frode på vår dagliga promenad. Idag stötte vi först på Carina från magplasket och jobbet, och sen lite senare stötte vi på Rebecca (grannen).
Vi stod och pratade ett tag så att det blev en promenad på ca 2 h. I och med att Frode sov när vi åt också så blev det lite för lång tid för honom, så när vi var vid Ica Fokus ungefär så protesterade han rejält. Jag sprang nästan hem resten av vägen då jag fick så dåligt samvete när han skrek!

I morgon ska jag och Frode åka tåg till Mellerud. Det är lite nervöst att åka själv så, mest för hur man ska få av allt från tåget, men det ordnar sig allt. Jonas kommer dagen efter. Skönt det!!

Det är nått som heter WM i innebandy (Wärdshusmästerskapen). Det tror jag vi ska gå och kolla på en sväng. Blir kul att se lite kända ansikten från Mellerud. Dom flesta man känner därifrån har ju flyttat, så det får ju ofta vara nått lite mer speciellt för att folk skall komma hem.

Nej nu ska jag gå och göra mig lite kaffe, sen tror jag att Frode alldeles strax kommer vakna.

Ha det så bra

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gu vad söt han är! Jag är såååå avis!

Har ni några planer på att komma upp till Sthlm i maj?

2009-03-20 @ 10:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0