fjärde dagen hemma

Nu har jag nästan kommit in i lunken att vara hemma, skönt att ta tid på sig när man gör saker utan att känna stress.

Idag kl 13,30 skall jag till barnmorskan. Hoppas hoppas hoppas att blodtrycktet svarat på nedvarvningen och gått ned! Skulle vara så skönt. I övrigt har jag inga planer för dagen.

Jag fick ju 24 boxen av Jonas på alla hjärtans dag så jag tänkte nog riva av ett avsnitt el två i eftermiddag. Sen kommer bolia med nya kuddar till soffan.

Idag har vi gått in i vecka 39 ... 13 dagar kvar till beräknad ankomst! Känns så skönt att det börjar närma sig på allvar. Skulle vilja att den kom nu, men bara för det kommer jag med all säkerhet gå över.

Vi har tagit kort varje vecka (nästan) sedan vi var i v 16. Tänk vad det har ändrats. Jag tyckte att jag hade en enorm mage i v 20... nu tycker jag att den inte syntes alls då ! Nu känner jag mig som en enorm människa ... men det är ju så det ska vara.

Jag har läst nånstans att det är en slags mental förberedelse att man blir less så här i slutet av graviditeten för att man skall orka med själva förlossningen. Hoppas det stämmer.

I morgon kommer förresten mamma hit. Det ska bli mysigt. Sen skall vi åka en sväng till Mellerud på lördag. Jag har inte varit där nu på ett tag så det ska bli kul att åka dit!

Ha det nu så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0