söndag

Helgen har varit stört skön  !

I fredags åkte jag direkt efter jobbet till Ikea Kållered och mötte upp brorsan och hans tjej. Dom har flyttat ihop och var där för att fylla den med möbler. Dom köpte en kanonsnygg sängram, två byråer mm mm. Tror vi ska köpa en likadan sängram fast i mörkare trä !

Sen på kvällen åkte vi hem till syrran och där stod Putte och lagade mat. Han körde någonslags spansk italiensk afton med väldigt god mat. Sen blev det lite kareoke mm mm. Hugos tjej var där och dom var så söta ..

Sen i lördags sov jag rätt länge, Jonas skulle iväg och jobba några timmar så då passade jag på att städa lite, sedan var vi i Linné och fikade på kaffemoster. Dom hade en kanongo kladdkaka där. På kvällen lagade Jonas mat, fläskfilé och potatisgratäng med rödvinssås. Jonas gör jordens godaste potatisgratäng. Det är den som MatTina gör i sitt program. 5 dl grädde och 5 dl mellangrädde som man först sjuder ihop innan man lägger in i ugnen. mmmm  Jag får ju inte äta rött kött nu så det var därför han gjorde fläskfilé ! Det blev också gott fast det går ju inte upp mot en blodig biff =)

Idag har mamma och pappa varit över en sväng på väg hem från Halmstad och då hade jag bakat kladdkaka ... Andra gången  jag äter kladdkaka på två dagar. Såg på en film förut som hette Live, det skulle vara en komedi, men verkligen inte !!! Den var jättebra och handlade om ett tvprogram där deltagarna spelade rysk roulette. Som sagt bra men komedi är väl lite magstarkt ...

Nu håller Jonas på att laga mat, en gryta :

http://www.tasteline.com/recept/Hostgryta__

Höstgryta

ca  15  minuter

Höstgryta

Grytan har smaker hämtade från höstens skafferi så som svamp och lingon. Köttet kokas i soja och tranbärsdryck. Servera grytan till persilje- eller spenatkryddat potatismos. Får du tag i högrev med ben blir smaken extra mustig.

 

Ser la smarrigt ut !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0