Halmstad !

I lördags förmiddag tog vi bilen och åkte till Halmstad för att hälsa på Daniel (min bror) och Linda (hans tjej). Dom har precis flyttat ihop i en tvåa nära högskolan. Det var verkligen jättefint ! Den hade en jätterolig planlösning som gjorde att den skilde ut sig från vanliga tvåor, massa vinklar och vrår i vardagsrummet. Dom hade möblerat väldigt snyggt också kändes som dom bott där jättelänge !

Det var ju kanelbullensdag på lördagen så när vi kom dit fick vi kanelbullar och några andra kakor som var hur goda som helst men jag kommer inte ihåg vad de hette. Sen drog vi ner på stan. Jag köpte en gör snygg klänning från MQ, märket sunshine.. Den kan jag nog ha tills jag är i 7 mån i allafall samt när det hela är klart =). Det var en sån klänning som man ser gravid ut i oavsett man är det eller inte. Sätter in en bild här :




När vi var på stan så fikade vi på espressohouse, det var egentligen lite för kallt att sitta ute men vi kämpade på bra måste jag säga. Jag och Jonas tog var vår kaffelatte och alla fyra åt grillade ost/skinksmörgåsar.

Här kommer några kort när alla är på stan:






På kvällen gjorde Daniel och Linda fläskfilé, potatisgratäng och kantarellsås. Hur gott som helst !! Daniel gjorde efterätt med farmors äpplepaj. Den är väl inget att rekommendera om man ska vara med i viktväktarna men vem är det, skit go va den ! Visste inte att Daniel gått och blivit kung i köket =)



Efter pajen drog vi ned på stan igen, dags för discobowling ... resultatet efter den bowlingen har jag tyvärr glömt bort, eller ja vill glömma. Det va skoj i allafall även om jag vid ett visst tillfälle gärna kastat det där bowlingklotet i soptunnan. Sen gick vi vidare till ett ställe som hette Morfars bar eller något liknande. Jättemysigt ställe där man kunde ta sig en drink eller öl ( för mig blev det en alkoholfri drink). Alla möbler var som tagna från tidigt femtiotal. Vi åkte hem vid tolv halv ett tiden på natten.

Natten som följde var något turbulent då det visade sig att luftmadrassen vi sov på läckte en aning, första gången jag vaknade av att jag nästan låg på Jonas tänkte jag lite förnöjt "oj vad gosig Jonas har blivit då som vill ligga så nära" sen fick jag panik för att jag inte kom upp =). Vi pumpade på madrassen och då var den bra i några timmar till. Det var halv eller hel storm ute på natten ( tydligen är det många hushåll som är strömlösa i Halland ).

På morgonen sen åt vi frukost med nybakade frallor och kokt ägg. Vi stannade kvar till ett/två tiden. På vägen hem tog vi vägen ut på Särö. OJ oj oj vilka villor !!! Helt sjukt att någon människa har råd att bo där. Verkligen att rekommendera att åka dit om man vill drömma sig bort lite. Sen svänge vi förbi syrran och satt där och tjöta lite.

Nu har vi hyrt en film till kvällen "utan spår". Vi ska göra spagetti och köttfärssås med trattisar i.

Dags att börja med köttfärsen nu !! Tack Linda och Daniel för en toppenhelg !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0