Julafton 2008

Igår var det julafton. I år är det lite annorlunda eftersom Viktoria och Singe inte bor i Mld längre så sover ju alla hos mamma och pappa. Vi är alltså 8 personer + 1 hund för tillfället. På annandagen kommer Jonas, Linda och Charlie så då är vi 10 personer + 2 hundar =). Det är jätteroligt med så mkt folk .... även om man inte är van med att någon vill komma in och spela tvspel kl 8 på morgonen.

Igår kom det två tomtar till oss. Det var tomtefar och sen hade han med sig hemtjänsten. Dom var jätteroliga. Jag fick kanonbra julklappar. Mamma och pappa hade köpt en filmkamera till mig ! Den verkar funka jättebra och verkar inte alls för komplicerad vilket är bra. Fick även en lammfäll av Viktoria m familj. En jättefin från babyproffsen. Den skall man ha i vagnen. Fick även ett par görsnygga skinnhandskar av Daniel och Linda. Dom var riktigt snygga, kanon för jag har inga handskar.

Av Jocke fick jag ett väldigt fint halsband från Dyberg/Kern och av Viktoria ett babyhalsband. Det är ett långt halsband med en kula som skall hänga nere på magen, Det är som en skallra där. Jag fick även jättefina ljusstakar av Birgitta och Thord

Ja jag fick en massa mer men jag kan ju inte sitta här och skriva ner allt =).

Filmkameran blir ju väldigt bra sen när bebisen gör sitt antåg! Händer ju så mkt ibörjan så det är ju kul att kunna filma det!

Idag är det frost ute! Så det är nästan vitt när man kollar ut. Idag är det ju egentligen utgångsdag nr 1! Jag har nog varit ute på juldagen varje år sen jag var 17 tror jag, innan det var man ute på annandagen, men i år så kommer jag vara hemma. Skulle egentligen vilja dit ett tag men det brukar vara så grymt mkt folk och det brukar finnas en hög alkoholnivå bland folk och då har man ju en tendens att bli lite klumpig. Vågar inte dit och få en stenhård armbåge i magen. Kanske dags att fatta att man är 10 år äldre än de yngsta som får gå dit. =)

Kommentarer
Postat av: Disa

Perfekt julklapp...nu kan Jonas stå på första parkett och filma när Rolle kommer antågande till värden. Då kan ni visa för oss alla när vi firar midsommar tillsammans =)



Kram Disa

2008-12-25 @ 14:49:53
URL: http://alskaeino.blogspot.com
Postat av: Anonym

hmmm... jättekul med filmkamera! Men jag är inte så mycket för förlossningsfilmer, gillar mera action och komedier!



Kram M

2008-12-26 @ 09:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0