Nu börjar hösten så nu börjar jag blogga igen!

Hej alla ..

Nu har jag haft upphåll ett bra tag så nu tänkte jag sätta igång igen.. har änna saknat att skriva av mig!

Idag skulle jag och Jonas gå ut och och äta, eventuellt skulle några drinkar inmundigas men det blev tyvärr inget av det för Frode är så himla förkyld så det kändes inte ok att lämna bort honom. Men vi ska laga go mat här hemma .. hade dock VERKLIGEN sett fram emot att gå ut!! Mitt liv är helt fantastiskt sen Frode kom men vad jag kan sakna utekvällar på stan, utan nått som helst ansvar ... men sen tänker jag efter och inser att jag har det helt fantastiskt nu!

På måndag ska jag på kurs till stockholm. Bara två dagar så det blir bara en natts övernattning .. sen åker jonas till lund på jobb så nu är vi igång kan man säga

Dagis går skitbra rent utsagt. Skönt !!!!!!!!!!!!!!

Nu väntas potatisgratäng, rödvinssås och nötytterfilé!

JOnas gör Tinas potatisgratäng ... man går typ upp ett kg för varje tugga men guuu va go den är, se nedan :

Kock: Tina Nordström

Tinas potatisgratäng
Ingredienser
Beräknat för 6 portioner
1,5 kg potatis, skalad
5 dl mjölk
5 dl grädde
1 st purjolök
3 klyfta(or) vitlök
olivolja, salt och peppar

Gör så här:

Hyvla potatisen tunt, gärna med tillsatsen till en matberedare. Finstrimla purjolöken och krossa vitlöksklyftorna. Fräs purjolöken och vitlöksklyftorna i lite olivolja utan att dom tar färg.

Häll i grädden och mjölken och låt mjölkblandningen koka upp. Lägg i den hyvlade potatisen och salta och peppra rikligt. Potatis drar åt sig mycket salt. Det ska nästan smaka översaltat.

Koka potatisen tills stärkelsen har löst ut och blandningen har blivit tjock och krämig. Häll upp i en ugnsfast form och baka i ugnen på 180 grader. Känn med en sticka i gratängen för att se om den är färdig. Det tar ca 30-40 min.



Fortsätt gärna och följ mig i min vardag om ni vill för nu är jag igång igen!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0