Hej du min vintervärld, nu är jag här!

Sitter och åker tåg upp till Borlänge, det har inte varit en snöflinga så långt ögat kan nå, men när man åkte förbi Grängesberg vände det!! Det snöar stora flingor och ligger ca +- 2 dm ute! När man bor i Gbg så känns det så exotiskt! Julstämningen bara ramlar över mig!

Jonas har redan avslöjat att ikväll väntar lammfiol och potatisgratäng ... mmmmmmmm är så hungrig redan nu, har bara ätit frukost ( och så klart en daim eftersom jag åker tåg men det räknas inte)

I går kväll var jag barnvakt åt Hugo och Cornelia när Viktoria och Singe gjorde sista rycket som tomtens hjälpredor. Jag fick ju en tidig julklapp av Jonas i from av wii fit. Detta spelade vi (eller mest dom) i 3 timmar ungefär. Det finns en del i det spelet när man skall jogga, Cornelia såg det mer som en tävling att springa snabbare en guiden. Hon körde nog detta spel 10-15 ggr á 2 min. Det var ingen joggning utan det var rusch från början till slut! Hon måste nästan ha träningsvärk idag!

Dom stannade kvar lite efter julklappsinhandlingen och åt, vi köpte pizza ( laddar så här inför jul)

Nu har jag suttit och jobbat i några timmar på tåget och tänkte se på en film sista biten, men jag får ingen ordning på dvd. Den är kopieringsskyddad så det är säkert någon inställning som skall till, men jag vet inte hur man gör det! Får bli ett mission för mr Öberg ikväll!

Nu är jag i Ludvika ! Bara 6 mil kvar. Gött.

Ärligt talat , visst är väl Molly finast när det stavas Molly och inte Mollie ? Eller vad tycker ni ?


Kommentarer
Postat av: Linda, Daniel, Bosse, Ulla och Charlie!

Vi tycker Molly med Y :) Ha så skönt i borlänge!!

2008-12-20 @ 17:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0