problem

Hur ska man få Frode att somna i sängen ? Jag fattar inte hur folk lyckas med det, eller är det bara Frode som skriker så han halvt som halvt blir blå och hulkar och snyftar. En sak är det arga skriket. Det kan jag istort sett stänga ute, men när han gråter på riktigt, dvs han ligger och hulkar och det låter som om världen håller på att gå under, då klarar jag det inte!!

Men han börjar bli för tung för att gå och vagga till sömns ... han väger ju nästan 10 kg nu! Igår gjorde vi så iofsig att han fick ligga i vår säng tills han somnade och sen bar vi över honom, men då är det ju återigen detta problem med att han inte somnar där han vaknar. Då skriker han ju också rakt ut och det är ingen idé att ens tro att han kommer somna om ..

Finns det nån annan metod än 5 minuters metoden ? För den klarar inte vi av!

ja ja nu till nått roligare. Nu ska jag och Frode vandra ner till mitt jobb och hämta en ny mobil. Det blir en Ericsson c901 Greenedition(tror jag den hette) ... har ju jobbmobil så då får man ta vad som bjuds. Det var en 5 mpix kamera så det är ju roligt.

Efter detta ska vi äta lunch med Hoken, alltid trevligt!

Kl 15 är det babysim. Sen kommer de som köpt lägenheten vid 17 tiden och ska mäta lite, tror de ska göra om nått i köket. Kl 22 (ca) kommer Öberg:arna. Blir kanonkul det!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej!



Läser ju här för att hänga med på vad som händer. Grattis till husköpet! Vi sjunger för Edvin på kvällen när han ligger i sin säng. Brukar funka bra för det mesta, men inte alla kvällar förstås. Men det kanske ni redan har provat? Tar tacksamt emot tips på hur man får i bebisen välling, Edvin dricker och äter allt annat, men inte välling :(



kram Sofia

2009-11-26 @ 13:23:21
Postat av: syster viktoria

buffa och sjung!!!häng dig over sängen så det nästan känns som du ligger i !!sätt på lite musik!!!

2009-11-26 @ 16:26:26
Postat av: karro

Får prova det igen ... problemet är ju att Frode skrattar när man sjunger för honom. Han tror ju det är en lek ... men får prova igen. Var ett tag sen vi testade det

2009-11-26 @ 16:31:34
Postat av: Anonym

Vi satt med Havanna i sovrummet och vyssjade lite medan hon var arg och ledsen över att hon lades i sängen. Med jämna mellanrum gick man fram och kramade och lade ner henne på kudden igen (eftersom hon satt sig upp hela tiden). Jag försökte att prata eller låta så lite som möjligt, men ändå visa att jag fanns där så hon kunde känna sig trygg. Det tog väll tre-fyra dagar innan hon kapitulerade och accepterad att hon skulle somna in i sin säng.



Nu kan vi höra henne ligga vaken ganska länge i sängen utan att säga ett ljud. Men vi hör henne sparka och snurra runt i sängen. Men det går i perioder. För det mesta går allt bra men rätt vad det är så kan hon vakna och vara helt förkrossad och får ligga i sängen hos oss igen. Men jag tror uthållighet är det viktigaste men även svåraste faktorn.



Lycka till!

Kramar Disa

2009-11-27 @ 21:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0