oj oj oj

nu har jag slarvat med att skriva ett tag... Det har ju hänt en del

Det var besiktning av huset i måndags. Det gick igenom så det var himla skönt, min värsta mardröm var ju typ att de skulle säga att hela huset var mögligt eller nått liknande. Men det var inga större fel, lite saker som blir naturligt med ett hus som är över 30 år men som sagt inga stora saker.

Vi tog tåget till Mellerud igår morse. Får passa på nu när man är mammaledig för sen är det ju inte lika lätt att dra iväg en vardag. Vi åkte hem igen i morse kl 10,30. Blev så fruktansvärt besviken på SJ! Eller på dess personal. Alla som nångång försökt åka tåg med barnvagn som packning vet att det är omöjligt att ta sig på tåget själv med en liten i barnvagnen. Kom konduktören gående, så jag frågade snällt om hon kunde hjälpa mig. Svaret blev "det ingår faktiskt inte i mina arbetsuppgifter, om jag skadar mig så får jag inget" ... vaddå skadar sig?!?! Om man har ett serviceyrke då får man ta mig tusan va lite serviceminded också. Annars kan man väl stå längst bak i ett mörkt lager där man inte behöver säga nått till nån!

Nu har vi varit och vaccinerat oss, eller ja det var meningen att båda jag och Frode skulle göra det, men det var slut till vuxna så det blev endast till Frode. Än så länge verkar han inte ha reagerat dåligt på det. Ligger i ofsig och sover nu men det brukar han göra vid denna tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0