Dop

Idag har vi haft dop...

Dagen började mindre bra med att jag i duschandets stund upptäckte att det fanns 15 balsamflaskor och inte en enda shampoflaska, fick snabbt på med kläder och ner till pressbyrån och köpa det de hade där. Efter några tårar från min sida var allt bra och jag åkte för att hämta Birgitta.

Vi åkte till församlingshemmet och där var mamma, pappa, syrran och Cornelia. Vi hjälptes alla åt med att göra klart det som skulle va.

Väl i kyrkan skulle vi krångla oss i dopklänningen ... jag och Jonas gjorde missen att vi skulle klä på honom gemensamt ... stackars Frode sa ifrån men till slut hade han på sig den. Dock var han ju rätt upprörd då ... han lugnade dock rätt snabbt ner sig.

Mina älskade syskon är faddrar till Frode och det känns väldigt tryggt och skönt att dom ville vara det. Dom är ju dom bästa!!

Gudstjänsten började med att Tinna sjöng "Välkommen till Jorden". Inte ett öga torrt. Sen höll Michael gudstjänsten på ett väldigt personligt sätt. Det var super fint. Tinna avslutade även med en svensk variant av "you raise me up" . Hon är helt sjukt duktig!! Tack Tinna och Michael för att ni gjorde Frodes dop så vackert.

Frode grät nästan ingenting så det var skönt!!

Fikan sen gick också bra och vi fick super mycket fina presenter!!! Tack alla!!!

Nu på kvällen har våra vänner från Sundsvall samt släkten varit här.. Vi har haft supertrevligt och suttit ute faktiskt! Det blev ju superväder! Lite kyligt på slutet men man bor ju i Sverige så vad kan man vänta sig...

Nu har Frode förhoppningsvis somnat för natten så nu är det go natt för mig också!

ETT EXTRA STORT TACK TILL MINA OCH JONAS FÖRÄLDRAR, TILL SYRRAN OCH TILL LINDA FÖR ALL HJÄLP!! SKULLE INTE KLARAT DETTA UTAN ER

Kommentarer
Postat av: Linda

Det var ett superfint dop! Och kvällen igår var hur rolig som helst!! Det var bara roligt att få vara med :) Massa kramar!

2009-06-14 @ 11:16:42
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0