Skärtorsdag

Natten som gick var väl sådär måste jag säga, Frode var klarvaken mellan 2-3,30. Han grät inte eller så men han var liksom klarvaken... och då kan man ju inte sova. Så jag vaggade, matade, sjöng mm mm men de där stora blå ögonen bara tittade på mig , inte kan man väl bli irriterad då. Men trött var jag sen. Så när nästa vaken period började vid 6 så tog Jonas honom efter matningen. Då fick jag sova, skönt!!

Dagen har tillbringats mellan 11-15 på kupolen. Jonas köpte en skjorta, ett par jeans och en plånbok. Jag köpte ett par skor, som ser ut som converse skor fast med en liten kilklack. De var lite höga i skaftet så man kan ha dom till leggings. Vi köpte även tre bodies och ett par joggingbyxor till Frode. Det blev en mössa från polarn för påskpresenten från Viktoria.

Vi har även varit hemma på fika hos Ellinore och Fredrik. Dom bor i ett jättefint hus nära Jonas föräldrar. De väntar barn som är beräknat 7 maj. Det är brorsans födelsedag =).

Det är väldigt mkt barn som går runt här och lämnar ett påskbrev och vill ha godis. Så gjorde/gör man inte i Mellerud. Där lägger man godis i påskbrevet och sen ger man sina klasskompisar som sen ger tillbaks... så jag tycker det känns lite konstigt när dom kommer och vill ha godis .. Jag kommer ihåg första gången jag var med om det i och för sig i Mellerud. Det var på påskafton och jag hade varit ute på wärs på långfredagen, jag var väl kanske inte alltför pigg och kl 9 på morgonen kom det några och lämnade fram ett påskbrev och sa gladpåsk ... jag tittade på det och sa glad påsk tillbaks och var på väg att stänga dörren. Då förklarade de vänligt men bestämt att jag skulle ge dom godis ... jag hade ju inget godis men då förklarade dom att det gick bra med pengar också ... Men nu har jag lärt mig i allafall!

Här kommer lite bilder från dagen som gått!



Frode sover gott i sängen




Slocknat med fjärrisen i handen



På väg till kupolen



Fika på waynes





I en blivande fars famn




Väldigt fin blivande mor



Hos farfar i nya kläder



Jättefin nalle från Ellie och Fredrik!

Kommentarer
Postat av: Linda

Dom skorna lät väldigt coola! Kan du inte lägga upp bild på dom?? Nu ska vi försöka se Cornelia på TV! Kramar på er!

2009-04-09 @ 20:26:17
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0