Ny vecka ...

Idag har Frode och jag varit ute ur huset nästan hela dagen. Först gick vi ut på vår promenad kl 10,30-11,45. Sen satt vi på Franks till kl 13. Kl 13,45 gick vi till bvc för vägning och mätning.

I morgon är det ju förresten Frodes månadsdag!! (1 månad). Tänk vad tiden går snabbt. Det vísade sig att vår lille kille inte är så liten längre! Han är nu 57,5 cm lång och väger 5300 gram!! Han har alltså vuxit 4,5 cm och gått upp 1,3 kg sedan han föddes! Sköterskan tyckte att han var väldigt med i blicken och han gav henne ett av sina bästa leenden.

Efter detta gick vi in i femman en sväng för jag var på jakt efter ett babygym, de var dock så himla dyra (650-700 kr) så det blev en variant som man satte över babysittern. Detta blev Frodes påsk/månadspresent!!  Vi ska nog köpa ett babygym ändå men det finns billigare på ikea som är jättefina.

Efter vi hade varit inne där gick vi hem (sammanlagt tror jag att vi har varit ute och gått i över 3 timmar idag). När vi kom till korsvägen så sov han så djupt och det var ju nästan sommar ute så jag köpte en latte och en hänt extra på pressbyrån och satte mig utanför universeum och solade. Där satt vi nog i en timma ungefär. Vi har faktiskt medvetet försökt att hålla oss lite borta idag eftersom Jonas vaknade med feber, därför tänkte jag att han skulle få vila. Sen fick jag iofsig höra att han hade haft flera telefonmöten ändå!! Sånt är det när plikten kallar...

Nu på kvällen är i allafall Jonas feber borta så förhoppningsvis var det nått tillfälligt. Vi ska ju åka tåg till Borlänge på onsdag så då vill vi ju helst vara friska allihop.

I morgon skall jag förresten ut och gå med en tjej jag träffade på bb. Ska bli kul!


Här kommer lite bilder



Lite färg har man allt fått . Ser dock mkt tröttare ut på det kortet än vad jag är i verkligheten ... Lite smink kanske vore på sin plats



Grejen till babysittern (även förtidig månadspresent/påskpresent) Nallarna plingar och piper när man trycker på dom.



En sovande prins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0